Millist kodulehte vajab sinu väikefirma?

Ettevōtete alguslugu on küllaltki sarnane. Alguses on idee, millest kasvab välja mōte ja konkreetsem plaan. Edasi juba registreerid firma, avad pangakonto ja järgmiseks loogiliseks sammuks tänapäeval on veebilehe tegemine.

Aga see on ka esimene koht, kus strateegiad väga lahku lähevad… Mōni tellib endale uhke veebilehe agentuurilt, mis teeb silmad ette ka suurfirmade virtuaalsetele kodudele. Ja kui sul on käes piiramatud ressursid ja “tōestatud” miljonidollari idee, siis miks mitte. Samas enne reaalse äri alustamist sa ju tegelikult ei tea, mis infot su kliendid reaalselt vajavad ja kui kogu loss korraga valmis ehitada, siis vōid avastada olukorrast, kus vundament ei pea ja tuleb alustada lammutustöödega. Hea veebilehe loomine on ajamahukas ja kallis ning vōibolla ei tasu kohe kogu energiat ühte kanalisse suunata?

Teises äärmuses kipuvad olema need, kes ei pea veebilehte üldsegi oluliseks ja parimal juhul lasevad oma 14 aastasel tuttaval mingi asja oma äranägemise järgi valmis teha. Ajal, kui enamus inimesi alustab toote vōi teenuse otsingut internetist ja teevad otsuse esmamulje pōhjal ei ole see kindlasti äristrateegia, mida järgida.

Tegelikult ei pea hea koduleht olema väga mahukas – piisab pōhilisest infost, et inimene vaevuks juba ka teiega reaalselt ühendust vōtma. Aga teatud reegleid tuleks järgida ja osadele detailidele tähelepanu pöörata:

Esileht

90+% külastajatest saabub kodulehele läbi esilehe. Ehk siis hea esileht on kōige alus. Samas hea ei pruugi ilmtingimata tähendada keerulist… Kindlasti peaks esilehel olema nähtav firma nimi ja logo, sissejuhatav tekst, mis vōtab paari lausega kokku teie väärtuspakkumise kliendile ja pilt. Väga tihti arvatakse, et pilt ei ole oluline, kuid see pole tōsi. See aitab luua emotsiooni ja mingil moel loob ka esmamulje.

Kindlasti soovitaks juba esilehele nähtavale kohale panna kontaktid – telefon, e-post ja kui tegu mingis kindlas asukohas tegutseva firmaga, siis kindlasti ka kaart. Pole mingit mōtet kliendiga peitust mängida, kui ta tahab teiega ühendust vōtta.

OK movers koduleht
Üks hea näide, kus on kogu vajalik info esilehel hästi nähtaval.

Fotod

Fotosid peaks piisavalt palju olema, kuid ei maksa kodulehele ka päris albumit luua. Mōistlik oleks igale lehele panna 1-2 fotot. Aga siinkohal on suur AGA – fotod peavad olema kvaliteetsed. Kui teil endal korralikku kaamerat ja head silma fotodele pole, siis palgake professionaalne fotograaf. Udused, fookusest väljas, madala resolutsiooniga pildid, kus on pool inimese pead lisaks tootele sobivad vōibolla teie FB seinale sōpradele näitamiseks, aga kindlasti mitte firma kodulehele. Kui teil endal häid fotosid pole, siis pigem kasutage mōne pildipanga abi.

selline ei tohiks galerii olla
Selline pildigalerii tekitab külastajas ainult segadust.

Hinnakiri

Üheks oluliseimaks infoks, mida klient kodulehele otsima tuleb on vastus küsimusele “Mis see maksab?”. Kui te just Egiptuse vōi Türgi verd ei ole, siis suure tōenäosusega teate oma toote ja teenuse hinda. Tehke see info kergesti leitavaks ja arusaadavaks. Juhul kui teil tõepoolest ei ole konkreetseid hindu ja igale tellimusele teete personaalse pakkumise, siis pange lehele paar näidispakkumist konkreetse hinnaga.

Soovitused

Muidugi kui alles alustate, siis sellisel juhul ei pruugi soovitajaid olla, aga esimesel võimalusel paluge oma rahulolevatelt klientidelt soovitusi. ideaalis võiks soovitaja juures ka pilt olla, aga kui klient seda ei soovi, siis kindlasti ärge hakake pildipangast pilti sinna panema. Tänapäeval on väga lihtne pilti Googeldada ja selline võltsnägu seab kahtluse alla kogu firma maine ning sotsiaalmeedias liigub taoline info kiiresti.

Kontaktid

Nagu eelpool soovitasin, siis e-post ja telefon peaksid olema lihtsalt leitavad kui soovite, et kliendid ka ühendust võtaks. Aga kindlasti peaks olema ka eraldi leht “Kontakt” või “Meist”. Kindlasti ei soovitaks piirduda ainult üldkontaktidega – pigem tooge välja piltidega kõik töötajad, kes klientidega kokku puutuvad ja nende personaalsed e-mailid ja telefonid. See muudab firma personaalsemaks ja inimene näeb, et ka teisel pool arvutit on inimene.

Kujundus

See on nüüd kõige keerulisem osa. Kui eelarve väike, siis soovitaks teha näiteks WordPressi lehe (Zone.ee-s domeeni registreerides ja virtuaalserverit tellides saate ühe klikiga ka endale WordPressi lehe). Sellel on olemas juba palju kujundusi ja leht vajab ainult väikest kohandamist.

Kui tasuta teemad tunduvad liiga robustsed ja levinud, siis võib mõistliku hinnaga saada ka juba veidi omapärasemaid disaine kerge vaevaga.
Kui tasuta teemad tunduvad liiga robustsed ja levinud, siis võib mõistliku hinnaga saada ka juba veidi omapärasemaid disaine kerge vaevaga.

Kui otsustate siiski lasta lehe kujundada kellegil, siis vaadake, et täidetud oleks järgmised nõudmised:

  • Tundlik veebidisain (responsive web design) – ehk siis koduleht suudab ennast kohandada vastavalt külastaja ekraanile ja seega on hästi loetav nii suurelt kuvarilt kui ka 4 tollise nutitelefoni pealt
  • Ei mingit Flashi – näiteks iPad pealt ei ole Flash nähtav ja seega kogu ilus kujundus on mõttetu.
  • Vähem originaalsust ja rohkem järeletegemist. Muidugi oleks ju kiusatus teha midagi eriliselt huvitavat – näiteks menüü all paremas ääres ja pildid avanevad kohe slaidishow-na, kuid inimesed on ikkagi harjunud menüüd ülevalt või vasakult otsima ning samuti piltide puhul sooviks vaadata omas tempos ja just neid pilte, mis hetkel huvi pakuvad.

Testimine

Kindlasti tasuks enne reklaamiga alustamist kodulehte ka testida. Ideaalis lähete näiteks Viru Keskusesse ja tuvastate visuaalselt mõne potensiaalse kliendi ja paluge talt abi lehe testimisel. Samal ajal kõrvalt vaadates, mida ta vaatab ja kuhu vajutab ja kas ta leiab kõik vajaliku üles. Tänutäheks siis väike kinkekaart või mingi armas meene. Kui nii palju julgust ei ole, et võõraid tülitada, siis testige tuttavate peal 😉

Google Analytics (GA)

Kindlasti lisa lehele ka GA kood – WordPressis saad seda teha lihtsa plugina abil või siis lisad käsitsi selle koodijupi, mis sealt genereeritakse oma lehe jalusesse. Siis on sul pidevalt ülevaade, mis lehel toimub ja kui tundub, et inimesed liiga kiirelt lehelt lahkuvad, siis saad teste teha erineva sisuga.

_________________________________________________________________________

Sulle meeldis see postitus? Liitu Digiabi lehega Facebookis ja saad info uute postituste kohta juba oma seinale! Ja kui sul on mõni küsimus oma kodulehe kohta, siis postita kodulehe link kommentaaridesse ja vaatame selle koos üle 🙂

Kirjutanud

Diana

Minu huvi arvutite vastu sai alguse juba aastal 1996, kui kirjutasin oma esimese koodijupi. Vahepealsete aastate jooksul olen tegelenud internetiturundusega, projektijuhtimise ja erinevate Wordpress lehtedega. Kuna suhtlen ka väga palju inimestega, kelle IT teadmised ei ole väga sügavad, siis sellest tekkis ka idee luua blogi, kus postitused on eelkõige suunatud arvutikaugele inimesele. Enamus minu postitustest on inspireeritud teemadest, millega puutun ise kokku või mille kohta on mult nõu küsitud.