8 asja, mida sinu koduleht ei vaja aastal 2014

Aasta algus on suurepärane aeg, et saada lahti üleliigsetest asjadest kodus. Sama kehtib ka sinu või sinu firma virtuaalse kodu suhtes. Vaata oma koduleht kriitilise pilguga üle – kas tõepoolest on kõik vajalik, mis su lehel hetkel on? Äkki see inforohkus tekitab hoopis segadust ja viib külastajate tähelepanu kõrvale? Allpool siis 10 asja, mida kodulehtedel liigagi tihti näha võib, kuid mis on tegelikult pigem negatiivsed.

1. Suur päisepilt

Tihti võib näha kodulehekülgi, kus üle poole ekraani katab suur päisepilt koos menüüga. Muidugi olen ma nõus, et pilt tekitab emotsiooni, kuid ka emotsiooni võib olla liiga palju. Arvesta sellega, et enamus su külastajaid ei pruugi kodulehte külastada 32” ekraaniga ning 10” või 7” tahvelarvutiga vaadates ongi kogu koduleht see pilt. Inimesed on internetis laisad ja iga liigne liigutus võib külastaja su lehelt hoopistükkis minema viia.

2. Flash intro (see animatsioon, mida näidatakse enne päris koduleheni jõudmist)

Kui inimene koputab su poeuksele, siis sa ei saada ju talle ukse taha klouni, kes enne paar nalja teeb, kui kliendi sisse lased? Aga kodulehtedel kipub sellist lähenemist liigagi tihti nägema. Lisaks arvesta, et Apple telefonid ja tahvelarvutid ei näita Flashi – seega jõukam klient vaatab lihtsalt suletud ust ja nuputab, mis toimub.

3. Pildipanga fotod

Muidugi on pildipangast foto tellimine odavam ja lihtsam kui fotograafi palkamine, aga tegelikult on üsna hästi aru saada, kas on tegu reaalse tootefotoga või mitte. Eriti rumal on kasutada pildipanga fotosid sektsioonis kliendid soovitavad – muidugi pildiga soovitus on parem, aga pilt peaks olema soovitajast ja mitte suvalisest inimesest.

4. Sildipilved

Sildid ehk tagid on head – nad aitavad optimeerida lehte Google jaoks ning paremini sind märksõnadega otsingus ette tõsta. Aga kas peab sildipilv olema ka kodulehel? See on küllaltki kirju, võtab ruumi ja pigem teeb lehe kasutamise keerulisemaks.

5. Taustamuusika

Tänan väga – mul on olemas YouTube, Spotify ja 1000 muud rakendust, kust soovi korral arvutiga töötades muusikat kuulan. Ma ei taha, et mu arvuti täitsa ootamatult hakkab karjuma – eriti kui ma parajasti üritan teha nägu, et tegelikult tegelen ma tööasjadega 😉 Kui su teenus on kuidagiviisi muusikaga seotud ja tahad külastajale anda võimalust muusikat kuulata, siis küsi talt enne, kui heli mängima paned.

6. “Hello world” postitus

Kui kasutad kodulehe tegemiseks WordPressi, siis esimene asi peale installi on see, et kustutad automaatse “Hello worldi” postituse. Raske on võtta tõsiselt veebilehte, kus tegija ei suuda isegi nii elementaarset muudatust teha.

7. Fotoalbumid

Kui sa just profifotograaf ei ole, kes klientidele saadab pildid kodulehe kaudu, siis palun väldi suurte albumite tegemist. Kui ma suvalisi pilte tahan vaadata, siis on mul sorteerimata fotosid pool enda kõvaketast täis. Firma lehelt ootaks eelkõige neid fotosid, mis tõesti annavad ülevaate firma teenusest/toodetest ja neid pilte ei tohiks olla üle 20. Pildid peaksid avanema nii, et saan nende vahel liikuda noolteklahve kasutades (mitte iga pilt eraldi aknas).

8. Kõik firma andmed

Muidugi on tore teada, et sul on konto 4-s pangas ja lisaks teada saada ka seda, millised on nende pankade Swift, IBAN ja muud koodid. Aga kas sa tõesti loodad, et klient sulle ilma arveta hakkab suuri ülekandeid tegema? Kontaktide lehel piisab täiesti põhikontaktidest. Kui tahad sinna lisainfot panna, siis pane võtmetöötajate pildid koos nende kontaktidega.

_______________

Kindlasti on neid asju veel ja kui sa oled kõhkleval seisukohal, siis lisa oma firma kodulehe link meie FB seinale ja annan juba konkreetsemat tagasiside. Aga lõppkokkuvõttes on kliendid erinevad ja sina ise tunned oma kliente kõige paremini. Seega kui mõni punkt võttis pead vangutama ja oled kindel, et sinu kodulehel see reegel ei kehti – täiesti võimalik. Aga vahetevahel kodulehte kriitilise pilguga üle vaadata tasub igal juhul 🙂

Kirjutanud

Diana

Minu huvi arvutite vastu sai alguse juba aastal 1996, kui kirjutasin oma esimese koodijupi. Vahepealsete aastate jooksul olen tegelenud internetiturundusega, projektijuhtimise ja erinevate Wordpress lehtedega. Kuna suhtlen ka väga palju inimestega, kelle IT teadmised ei ole väga sügavad, siis sellest tekkis ka idee luua blogi, kus postitused on eelkõige suunatud arvutikaugele inimesele. Enamus minu postitustest on inspireeritud teemadest, millega puutun ise kokku või mille kohta on mult nõu küsitud.