9 nippi kuidas rohkem külastajaid oma kodulehele saada

Oled nüüd teinud ise või tellinud kena kodulehe. Ometi Google Analyticsist on näha, et mitte keegi ei liigu lehel ja valitseb täielik tühjus. Ei tasu siinkohal meelt heita, sest internet on suur ja lai ning sinu tulevased kliendid ju lihtsalt ei tea, et sa olemas oled. Oma kodulehe tegemine ongi natuke selline Vanalinna kangialusesse poe tegemine – asukoht ju on hea ja kauguses inimesed liiguvad, kuid mitte keegi ei leia sinu poe pisikest ust üles.

Ülalpool näites toodud poekese puhul tasuks arvatavasti panna välja tahvel infoga, jagada ukse ees flaiereid ja teha reklaami kohalikus lehes. Kurb uudis on see, et internetis ei ole meil võimalik silmast silma külastajat veenda – aga hea uudis on see, et internetis saab enda olemasolust teada palju odavamalt ja palju suuremale auditooriumile. Suure tõenäosusega kõiki 9-t punkti te kohe rakendada ei saa, aga piisab ka alguses sellest kui paar neist soovitustest ellu viite.

Lisa koduleht neti.ee otsimootorisse

See on tegelikult hämmastav kui palju inimesi Google ajastul eelistavad ikkagi sellist kataloogi tüüpi otsingut. Kindlasti tasub seal nähtav olla ja saate seda teha lihtsalt – saatke lihtsalt oma kodulehe info webmaster@neti.ee ja minu kogemus näitab, et reageeritakse üsna mõistliku ajaga.

Blogi lisa blog.tr.ee lehele

Kui sul on blogi, siis kindlasti lisa see blog.tr.ee lehele. Hea postitus võib tuua kümneid uusi külastajaid ja lisaks iga postitus annab väärtusliku lingi ka sinu kodulehele (võibolla kunagi kirjutan ka siin blogis pikemalt sellisest kummalisest asjast nagu SEO, aga praegu on oluline teada lihtsalt fakti, et mida rohkem erinevaid veebilehti sinu lehele viitavad, seda väärtuslikum sa Google silmis oled).

Koduleht lisa metrix.station.ee keskkonda

Taaskord seda eelkõige selle väärtusliku lingi nimel, et Google sind kiiremini hindama hakkaks ja sinu lehe sisu ka otsingutulemustes välja tuleks.

Facebooki leht koos algse reklaamiga

Kui sa just 70+ vanaproadele või väga noortele teismelistele oma tooteid/teenuseid tutvustada ei taha, siis on Facebook see sotsiaalmeedia kanal, millest võib kasu olla. Samas kui sul on väga spetsiifiline toode väga kitsale inimgrupile, siis pole mõtet energiat raisata. Kõige lihtsam otsustada, et kas sinu firma vajab Facebooki kodulehte või mitte on see, kui hindad oma potensiaalsete klientide arvu (asukoht, vanus, sugu jne.) ning arvutad kui suur % Eesti elanikkonnast see on. Kui su toodet teenust võiks vaja minna 5% või enamal inimestel vanuses 15-65, siis tasub kindlasti Facebooki leht teha. Kui see number on kuskil 2-5%, siis tee leht kui viitsid sellega tegeleda – alla 2% puhul on väga keeruline lehte reklaamkanalina tööle panna.

Ristviited

Viide ehk link kodulehel on väga kasulik kraam eelpool nimetatud põhjustel. Muidugi on palju kohti, kust seda osta saab, kuid tihti on hoopis kasulikum lingivahetus. Näiteks kui sa avad väikese kohviku kuskil Mustamäel, siis miks mitte teha lingivahetust lähedalasuvate firmadega. Suure tõenäosusega nende klient vajab ka sööki ning kui lingi lisamine kodulehe ei tundu naabruses oleva autoremonditöökoja jaoks atraktiivne, siis luba viite eest vasti näiteks lauarääkijad või flaierid letil 🙂

Kui sul on online äri ja näiteks tegeled tehnikavidinate müügiga, siis tasub just selle blogi taoliste lehtedega lingivahetust teha. Muidugi võid saa avastada, et netis saab osta endale linke kohe hulgim, aga seda strateegiat ma kasutada ei soovita. Lingifarmid on otsingumootorite silmis väga pahad ja kui ükskord sellise lingiostmisega Googlele vahele jääd, siis sinu koduleht ei tõuse otsingutulemustes kunagi enam 100-lt lehelt kõrgemale.

Foorumid

Tänapäeval on foorumid iga teema kohta – alates mesilaste pidamisest kuni autohoolduseni ja kõik, mis jääb vahepeale. Uuri välja, mis foorumites käivad sinu kasutajad ja tee sinna firmanimeline kasutaja. Kindlasti ära hakka kohe igas teemas rääkima kui hea sa oled ja kui odav kaup sul on. Pigem võta vestlustest osa teemades, mis on sinu tegevusvaldkonnaga seotud ning kui oma postitustele on võimalik allkirja lisada, siis maini oma firmat seal (aga tagasihoidlikult). Samuti olen ise kasutanud strateegiat, et kui mõni teema foorumites tihti tõstatud, siis teen blogisse antud teemal postituse ja siis jagan seda postitust – kui see teemasse on, siis üldiselt ükski foorumi admin ei pahanda.

Facebook Ads

Kahjuks tasuta lõunaid ei ole ja selline pidev blogimine või foorumite külastamine nõuab aega ja süvenemist. Kui sul aega on vähe, siis tasub ikkagi tutvuda Facebook Adsi võimalustega. See on ainuke reklaamikanal, kus saab vägagi mõistliku hinnaga suunata reklaami väga kitsale sihtgrupile – näiteks saad teha reklaami ainult Mustamäega seotud 18-35 aastastele naisterahvastele või siis Tartu meestele, kellel on Android telefon 🙂 Olgem ausad – nii personaalset lähenemist ei saa isegi tänaval inimestega suheldes teha 🙂

Google Ads

Teine hea reklaamikanal on Google Ads. Kui Facebookis saad reklaamida kindlale sihtrühmale siis Google Adsis saad reklaam näidata, kui otsitakse kindlaid märksõnu. Aga arvesta, et mida üldisem märksõna seda kallim on kliki hind – kui pakud juuksuriteenuseid Tartus, siis ära võta märksõna “juuksur” vaid “juuksur Tartus”. Häid vihjeid märksõnade kohta saad Google Analyticsist – vaata, mis märksõnu inimesed kasutavad enne sinu lehele jõudmist.

Lisa pidevalt uut ja põnevat sisu

Kas siis teed eripakkumisi, postitad uudiseid või pead blogi. See annab nii inimestele kui otsingumootoritele põhjuse pidevalt tagasitulemiseks ning samuti tekitad neis positiivset emotsiooni.

_______________________________

Sellised on siis minu nipid ja trikid külastajate meelitamiseks lehele. Kui sul on mõni hea strateegia, mis on häid tulemusi toonud, siis jaga seda ka teistega… Internet on suur ja lai ning tegelikult on palju asju, mis toimivad väga spetsiifilises valdkonnas, aga samas võivad anda inspiratsiooni või ideevälgatusi ka teistele. Ja muidugi jälgi Digiabi tegemisi Facebookis – siis on kindel, et sul ei jää mõni põnev ja õpetlik artikkel kahe silma vahele 🙂

Kirjutanud

Diana

Minu huvi arvutite vastu sai alguse juba aastal 1996, kui kirjutasin oma esimese koodijupi. Vahepealsete aastate jooksul olen tegelenud internetiturundusega, projektijuhtimise ja erinevate Wordpress lehtedega. Kuna suhtlen ka väga palju inimestega, kelle IT teadmised ei ole väga sügavad, siis sellest tekkis ka idee luua blogi, kus postitused on eelkõige suunatud arvutikaugele inimesele. Enamus minu postitustest on inspireeritud teemadest, millega puutun ise kokku või mille kohta on mult nõu küsitud.