Kuidas teha viraalset postitust Facebookis?

viraalneArvatavasti on iga Facebooki kasutaja jaganud mõnd postitust. Kas kaastundest, abivalmidusest või siis lihtsalt miski meeldib meile niivõrd, et tahame seda sõpradega jagada. Sellist info liikumist nimetatakse viraalseks (viral ingl.k.) ja see on iga Facebooki fännilehe admini unistus, et ta lehel oleks palju selliseid postitusi.

Samas infomüra on suur ja tegelikult pole kerge panna oma fänne midagi jagama. Muidugi võib õnneks minna ja teil on tõeliselt unikaalne tekst või naljakas foto, mis paneb inimesi sheerima. Aga isegi kui see toimib ükskord, siis ei saa jääda lootma õnnele igakord.

Ja tegelikult pole vaja – tegelikult Eesti kontekstis pole üldse raske genereerida sisu, mida inimesed tahavad jagada. Selliste postituste tegemiseks on tegelikult üks küllaltki lollikindel viis – nimelt SPIKERDAMINE

Olgem ausad – internetis leida midagi täiesti uut on keeruline. Seega miks mitte võtta olemasolev materjal ja kasutada seda?

1 SAMM:

Leidke ja laikige umbes 10-t inglise keelset lehte, millel on 100000+ fännibaas ja mis tegutsevad samal alal, mis sinu firma/organisatsioon/fännileht etc.

2 SAMM:

Vaadake läbi iga lehe viimased 100 postitust ning püüdke leida need, millel on kõige rohkem jagatud ja laigitud.

3. SAMM

Kohandage need postitused Eesti keelde. Juhul kui pilt on tekstita, siis võite kohe seda kasutada ja tõlkida sinna juurde teksti. Juhul kui pilt on tekstiga, siis kasutage Google pildiotsingut ja püüdke leida selle abil originaal, mida ise muutma hakata.

4. SAMM

Lisage postitus oma lehele. Püüdke vältida liiga karjuvat kõneviisi ja kindlasti ärge hakake sinna juurde kirjutama, et jaga seda postitust, kui see lause kuidagi väga hästi teksti ei sulandu. Inimesed jagavad asju seetõttu, et neile meeldib ja mitte sellepärast, et sinu firma eesmärke täita ja sulle kuulsust ja sära juurde koguda. Ka hea postituse võib ära rikkuda kui sinna liiga suurelt juurde kirjutada, et “JAGA, JAGA, JAGA”.

5. SAMM

Kui su enda fännileht on veel noor ja roheline ning fänne ei ole üle 1000, siis saada vihje postitusest mõne suurema fännilehe adminile. Muidugi on kõige parem ise olla originaalpostituse tegija, kuid fantaasia on piiratud ressurss ja jagades head postitust saab ka suurem leht selle arvelt laike ja klikke, mis muudavad lehe FB silmis atraktiivsemaks.

____________

Kusjuures hoiatan, et ei tasu loota, et kohe esimene postitus lendu tõuseb. Isiklikult on kogemus, et kolmest postitusest, mida pean väga heaks, osutub üldjuhul ainult üks nii populaarseks, et seda jagatakse sadades ja mõnel korral isegi tuhandetes kordades. Seega kui alles alustad, siis ei maksa meelt heita kui esimesed postitused nii sooja vastuvõttu ei leia nagu sa lootsid.

Ja kuna igasugune turundustegevus nõuab mõõdikuid, siis isikliku kogemuse puhul hindaks 10 000 fänniga lehe puhul tulemusi järgnevalt:

Jagamisi/like/kommentaare kokku

alla 10 : miski läks väga valesti. Või siis tegid postituse pühapäeva hommikul kell 5, kui kõik fännid kas sügavas unes või kuskil pidutsemas.

ca 25: nojah – harjutamine teeb meistriks. Aga sul on veel kõvasti harjutada vaja!

ca 100 : midagi selles postituses inimestele meeldis. Tasub umbes sama temaatikaga nädala pärast uuesti katsetada.

ca 500 : Eesti rahvaarvu arvestades päris hea tulemus. Muidugi saab alati paremini, aga ühe kerge õlalepatsustuse oled ära teeninud.

1000+ : Tubli töö! Said väga hästi asjale pihta. Ära üle pinguta – piisab kui suudad kuus 2-3 sellist postitust teha ja küll ka muud postitused hakkavab paremini fännideni jõudma.

 

Kirjutanud

Diana

Minu huvi arvutite vastu sai alguse juba aastal 1996, kui kirjutasin oma esimese koodijupi. Vahepealsete aastate jooksul olen tegelenud internetiturundusega, projektijuhtimise ja erinevate Wordpress lehtedega. Kuna suhtlen ka väga palju inimestega, kelle IT teadmised ei ole väga sügavad, siis sellest tekkis ka idee luua blogi, kus postitused on eelkõige suunatud arvutikaugele inimesele. Enamus minu postitustest on inspireeritud teemadest, millega puutun ise kokku või mille kohta on mult nõu küsitud.