5 nippi, mis aitavad ennast Facebookis paremini reklaamida

Kõik internetiturundujad on seda meelt, et Facebookis reklaamimine on tõhusam kui enamus muid reklaamikanaleid. Ometigi on paljud väikefirmad hädas kuna reklaam ei paista toimivat. Ja kui aus olla, siis FB efektiivne reklaamimine nõuab kogemusi ja pidevat huvi teema vastu – reeglid muutuvad ja võimalused samuti. Aga mõned nipid on universaalsed ja siinkohal tutvustakski mõnda neist:

1. Kui soovid rohke tekstiga reklaami, siis kasuta Page like võimalusi.

Kui muidu on FB reklaamis kasutatavatele piltidele reegel, et teksti ei tohi olla üle 20% siis millegipärast ei kehti see lehe päisefotodele. Ja siinjuures ei ole isegi oluline, et tegu oleks just aktiivse päisefotoga vaid reklaami seadistades võid sinna panna just sellise pildi, mida reklaamis kasutada soovid.

facebook like page tekst

2. Reklaami ainult oma asukoha läheduses olevatele kasutajatele

Kui olete püüdnud valida Facebookis asukohta ja avastanud, et Facebooki jaoks ongi Eesti üks piirkond, siis tegelikult on mul teile hea uudis – tegelikult saab Facebookis suunata reklaami mingi piirkonna inimestele. Aga seda saab teha läbi “Interest” kasti ning miinuseks on see, et reklaami näidatakse ainult inimestele, kes on selle piirkonnaga seotud lehtede vastu huvi üles näidanud. Aga juhul kui reklaamieelarve on väike siis annab see ideaalse võimaluse suunata reklaam just nende inimesteni, kes ka teie juurde kohale viitsiks tulla.

Asukoha reklaam

3. Kui reklaamid linki oma kodulehele, siis kohanda kõik tekstid reklaami jaoks ümber

Kui soovid, et Facebooki reklaam tooks külastajaid sinu kodulehele, siis kindlasti ära piirdu sellega, et lisad lingi ja käivitad reklaami vaid vaata kõik tekstid üle ja lisa vajadusel puuduvad tekstid ja saad ümber kirjutada ka lehe pealkirja ja kokkuvõtte. Allolevalt jooniselt näed, kuhu kasti mingi tekst kirjutada tuleks.

Disaini oma relaam korralikult

4. Ära tee uudisvoo ja parema tulba reklaame koos.

Uudisvoo reklaamid ilmuvad lehe keskel ja suurte piltidega inimeste uudisvoos. Nendel piltidel võib olla rohkem detaile, 20% teksti ja see kõik on OK. Samas kui seesama pilt lisada nüüd parempoolsele reklaamile, siis see fookusest väljas ja ei haara üldse silma. Seetõttu tasuks parema tulba reklaamid kujundada eraldi – saad seda teha sama kampaania raames, seega ei ole vaja lisada topelt eelarvet ja Facebook ise vaatab, millist reklaami ta kõige efektiivsemalt näidata oskab.

Aga kuna pilt on parem kui 1000 sõna, siis panin ülalritta 3 reklaami, mis on parema tulba jaoks kohendatud ja alla reale 3 reklaami, mis ei ole – usun, et näed erinevust 😉

parema tulba reklaamid

5. Lõika pildid õigesse mõõtu enne lisamist

Facebooki uudisvoo reklaamipildi mõõt on 600 x 315 ja soovitaks tungivalt reklaamile pilti lisades see õigesse mõõtu panna. Pilt võib suurem (ja kui arvad, et palju sinu kliente külastavad veebi tahvelarvutitega, millel on Retina ekraan siis topeltsuurus oleks isegi soovitatav), kuid vaata, et külgede proportsioonid oleks õiged ( näiteks 1200 x 630 on ka täiesti sobiv).

Kui sa ise pilte õigesse suurusesse ei pane, siis teeb Facebook seda sinu eest ja see ei pruugi olla kõige õnnestunum lahendus.

Vasak foto allpool, siis enne sisestamist mõõtu lõigatud ja parema foto lasin FB ise ära croppida – taaskord päris suur erinevus 😉

fotod

Aga reklaamide teema FB-s on mahukas ja võimalusterohke ja tegelikult sõltub palju ka sellest, et mida ja kellele te müüa soovite. Parim viis kuidas erinevaid võimalusi testida on katsetamine – tehke erinevaid väikesemahulisi reklaamikampaaniaid ja võrrelge kuidas need suurendavad teie lehe külastust, fännide kasvu ja reaalsete müükide hulka – pildid ja tekstid, mis tulemust ei tee jätke kõrvale ja mängige edukamate reklaamide juures sõnastuse, pildi ja sihtgrupiga, et saada veelgi parem tulemus.

Kirjutanud

Diana

Minu huvi arvutite vastu sai alguse juba aastal 1996, kui kirjutasin oma esimese koodijupi. Vahepealsete aastate jooksul olen tegelenud internetiturundusega, projektijuhtimise ja erinevate Wordpress lehtedega. Kuna suhtlen ka väga palju inimestega, kelle IT teadmised ei ole väga sügavad, siis sellest tekkis ka idee luua blogi, kus postitused on eelkõige suunatud arvutikaugele inimesele. Enamus minu postitustest on inspireeritud teemadest, millega puutun ise kokku või mille kohta on mult nõu küsitud.