Loo endale meililist sihtgrupid.ee abil

Olles nüüd päris paljude firmadega suhelnud, siis tuleb tõdeda, et väga vähesed firmad kasutavad uudiskirja võimalusi. Samuti piirdutakse kampaaniapakkumiste puhul info lisamisega kodulehele ning võibolla jagatakse ka infot sotsiaalmeedias. Ometigi on enamus internetiturundajaid ühel meelel, et e-mail on ka tänasel päeval väga efektiivne turunduskanal.

Aga kindel on ka see, et kui siiani pole klientide e-posti aadresse kogunud, siis päevapealt päris keeruline endale meilinglisti tekitada. Ja kui teie teenus/toode suunatud eratarbijale siis ausalt öeldes ei oska muud soovitada, kui edaspidi hakata meiliaadresse korjama.

Paremas olukorras on firmad, kelle tooted/teenused on suunatud äriklientidele. Firmade info on kergemini internetist leitav ja olen isegi minevikus käsitsi copy-paste abil teinud meilingliste mingi kindla piirkonna jaoks või mingi kindla tegevusvaldkonna firmade kontaktidest. Aga ka selline käsitsi listi tegemine on küllaltki aeganõudev töö ja seetõttu oli mul paar kuud tagasi hea meel avastada internetist selline leht nagu sihtgrupid.ee.

Tegu siis teenusega, kus teil on võimalik vägagi täpselt kaardistada oma sihtgrupp internetis ning küllaltki mõistliku tasu eest saate ilusa CSV faili koos kõigi valitud firmade kontaktandmetega. Muidugi ei ole selline list samaväärne meilinglistiga, mis on koostatud olemasolevate klientide ja huviliste andmete põhjal, kuid kindlasti on võimalik selle listi abil alustada uudiskirja saatmist ja kui sihtgrupp on korrektselt valitud ja kiri ilusasti vormistatud, siis jõuate selle abil kiirelt paljude potensiaalsete klientideni.

Aga kuidas siis õiget sihtgruppi välja kaardistada?

1. SAMM :: Piirkond

sihtgrupid piirkond Nagu lehelt näete, siis pakuvad nad kõigi kolme Balti riigi kontakte + siis võimalust ka maakondade ja linnade järgi segmenteerida. Kui sinu tegevusvaldkond on väga spetsiifiline siis miks mitte kasutada võimalust ja kaardistada kliendid üle Baltikumi. Samas kui teie teenus on siiski lokaalne ning teenindate kliente, kes jäävad ca. 10 km raadiusesse teie tegevuskohast, siis on ilmselge raiskamine isegi hakata tellima üle-Eestilisi kontakte – piirduge linna/maakonnaga, kus tegutsemispaik asub.

Väike nipp:

Kui tahate ainult ühte linna/maakonda, siis korjake ülevalt “Kõik maakonnad” eest linnuke esmalt ära – siis ei pea sea ükshaaval käsitsi kõiki mittevajalikke asju eemaldama 🙂

2. SAMM :: Tegevusala

Nüüd jõuate leheni, millest ülevaate saamine on tegelikult kõige keerulisem. Iga tegevusala jaguneb väiksemateks valdkondadeks ja need omakorda veel väiksemateks valdkondadeks. Kui isegi pakute teenust, mis võiks sobida kõigile (näiteks raamatupidamine), siis ikkagi tasuks vähemalt esimesed alamkategooriad üle vaadata ja kriitiliselt hinnata, kas selles tegevusvaldkonnas tegutsevatel firmadel ikka läheb teie teenust vaja? Näiteks vaevalt pangad vajavad vabakutselisi raamatupidajaid ning samuti põllumajandussaaduste hulgimüügiga tegelevad firmad vaevalt hakkavad teilt internetiturundust sisse ostma.

3. SAMM :: Firma suurus

sihtgrupid firma suurusNagu pildilt näha, siis üle poolt firmade selles andmebaasis on 0 töötajaga. See ei pea tähendama, et firma ei tegutseks, kuid sellisel juhul on tegu väikeettevõttega, kus firma omanik ise majandab ning sellise firma ostujõud on väike. Seega kui teie firma teenus ei olegi mõeldud alustavale ettevõttele, siis mina soovitaks jätta need 0 töötajaga firmad nimekirjast välja. Samas kuna koostööpartneri puhul võib palju olulisem olla tema rahaline olukord kui see, kui palju tal töölepinguga töötajaid on, siis esimesel valikul ei soovitaks väga rangeid piire seadma hakata – kohe järgmisena saab lisakriteeriumiks käivet valida ja see juba palju põnevam kriteerium ju 😉

4. SAMM :: Käive

Nagu töötajate arvuga, siis samamoodi saab valida mingeid käibevahemikke, mis huvi pakuvad.  20% firmadest on 0 käibega ja need soovitaks oma nimekirjast küll välja jätta – kui tegevust ei toimu, siis vaevalt neist ka kliente saab. Samuti kuigi 50 000 000+ käibega firma tunduks ju suurepärane klient, siis tasuks jääda realistlikuks – selline firma eelistab arvatavasti palgata vajaliku kompetentsi ning ka tarnete puhul räägime nii suurtest kogustest, mille puhul vaevalt müügiotsus uudiskirja põhjal tehakse. Muidugi kui tunnete, et teil on vaim valmis suuremateks väljakutseteks, siis miks mitte need kontaktid tellida, kuid sellisel juhul kasutage neid kontakte ühenduse võtmiseks ja kohtumise kokku leppimiseks.

5. SAMM :: Muud tingimused ja kokkuvõte

sihtgrupid kokkuvõte

Nüüd olete jõudnud viimasele lehele ja suure tõenäosusega avastate, et firmade hulk, mille andmeid tahate on päris suur ning kontaktide hind ka üsna krõbe 😀 Isiklikult soovitaks korraks kõik kriteeriumid üle käia ja proovida olla konkreetsem.

Aga kui nüüd olete kindel, et olete suutnud paika panna kriteeriumid, mis tõesti vastavad just teie tulevaste klientide profiilile (ehk siis iga firma, kes neile kriteeriumitele vastab võib olla potensiaalne klient), siis vormistage tellimus.

Mis edasi? 

Järgmise sammuna tuleks siis leida endale mõni sobilik uudiskirja saatmise teenus – ise kasutan Mailchimpi, aga kes tahab eelistada eestimaist, siis võib tutvuda ka Sendsmailyga. Kindlasti tuleb väga täpselt välja mõelda, mida esimesse kirja kirjutada – aga uudiskirjade teema väärib eraldi blogipostitust ja püüan selle postituse lähipäevil ka valmis teha.

__________________________________________________________________

Sihtgrupid.ee on Digiabi koostööpartner.

 

Kirjutanud

Diana

Minu huvi arvutite vastu sai alguse juba aastal 1996, kui kirjutasin oma esimese koodijupi. Vahepealsete aastate jooksul olen tegelenud internetiturundusega, projektijuhtimise ja erinevate Wordpress lehtedega. Kuna suhtlen ka väga palju inimestega, kelle IT teadmised ei ole väga sügavad, siis sellest tekkis ka idee luua blogi, kus postitused on eelkõige suunatud arvutikaugele inimesele. Enamus minu postitustest on inspireeritud teemadest, millega puutun ise kokku või mille kohta on mult nõu küsitud.