Kuidas teha e-poodi?

Pole siia ammu postitanud ja üheks põhjuseks on see, et paar viimast nädalat olen teinud üht põnevat uut kodulehte – ja nüüd kus asi valmis on, siis paneks siia kirja ka teistele lugemiseks, et mida ja kuidas siis tehtud sai. Võin kohe öelda, et rahaliselt (kui minu unetuid öötunde mitte arvestada) oli kokku 100EUR – selle summaga siis püsti e-poos, mis reaalselt käivet genereerib 🙂

Aga alustame algusest – nimelt liitusin sellise firmaga nagu Biominerata, mis töötab välja ja turustab eestimaised ökopuhastusvahendeid. Ja minu põhiliseks ülesandeks oligi välja mõelda, et kuidas võimalikult väikese eelarvega viia toode massidesse.

Kuna hetkel on edasimüüjad ainult Tallinnas ja Tartus siis minu esimene ettepanek oli luua uus koduleht koos e-poega – esiteks saavad tellida kaupa ka need, kellel edasimüüjat lähedal ei ole ja teiseks internetis turundades on siiski reaalne ost see parim möödik, mille järgi hinnata mingi kampaania tulemuslikkust.

Registreerime uue domeeni Zone.ee serveris samuti registreerimise ära aadressi biominerata.ee (vana koduleht on seni biominerata.com peal ja selle plaanin ka lähiajal käsile võtta ja WP peale üle viia – praegu kasutatakse seal Edicy lahendust)

Kui wordpress oli installitud, siis installisin koheselt järgised pluginad:

  • All in One SEO Pack (no mulle lihtsalt meeldib, kui Analyticsi andmed on saadaval esimesest päevast)
  • All In One WP Security (häkkerid on viimasel ajal WP lehti tõsiselt kimbutama hakanud ja peale üht halba kogemust scriptiga, mis genereerib ühele WP lehele spam linke olen ma seda tasuta pluginat eriti kõrgelt hindama hakanud).

Kui mu hädavajalik seadistus oli paigas, siis uurisin veidi WP erinevate e-kaubandus lahenduste kohta ja minu valik jäi pidama WooCommercel. Plugin on täitsa tasuta ja selle eest on funktsionaalsust ühe väikese ja piiratud kaubavalikuga e-poe jaoks maa ja ilm.

Nüüd tuli teha esimene ost – nimelt avastasin, et kui WordPressi jaoks on tasuta teemasid päris lugematul hulgals (kuigi head teemad kipuvad ikkagi tasulised olema), siis WooCommerce tasuta teemade valik ei kannata eriti kriitikat. Katsetasin läbi päris suure hulga teemasid ja jäin peatume Virtue juurde. See oli ilus puhas ja rõõmus teema – miinusküljeks see, et millegipärast selle admin liides on aeglasem kui mu vana arvuti. Aga kasutajate jaoks nähtava osaga on kõik korras. Teema maksis siis 45$.

Kodulehe välimus

Kuna lehe eesmärgiks pole mitte hakata ise e-kaubandusega suurelt tegelema vaid ikkagi edasimüüjate toetamine, siis otsustasin, et on vaja ka kaarti, kus edasimüüjad peal oleks – ja peale umbes 4 kaardirakenduse ära proovimist leidsin ma selle ÕIGE – WP Google Maps. Seal oli peaaegu kõik olemas, mida vajasin – ainult üks hüplev ikoon ajas veidi segadusse – kiire kiri arendajale koos ligipääsuga lehele ja juba 15 minutit hiljem polnud enam probleemi – sel hetkel ma isegi polnud veel Premium versiooni ostnud. (Premiumi hind 19$)

biominerata edasimüüjad kaardil

Kuna igasuguse tootearenduse juures on kriitiline kasutajate tagasiside, siis panin lehe allaäärele ka ilusa tagasiside nupu – seda siis Jotform Feedback Buttoni abil.

Nüüd kus leht oli igasuguseid teemasid ja pluginaid täis installitud, siis avastasin et asi on üliaeglane… Tegin netis erinevaid kiirusteste ja pidevalt oli hinne D ja E vahepeal. Veidi googeldamist ja leidsin veel ühe uue plugina, mille pean arvatavasti edaspidi oma pluginate stardikomplekti nimistusse lisama –  W3 Total Cache. Ütlen ausalt, et mul pole aimugi, mida see plugin igatahes tegi, aga peale käivitamist andsid kiirustestid lehele hindeks ilusa B.

Aga e-pood ei ole ju eriti tõhus kui seal osta ja maksta ei saa… Hiljuti avastasin netist sellise asja nagu maksekeskus.ee ja see on ideaalne võimalus kuidas saada endale kõik pangalingit 0 alustustasuga. Boonusena saad kaasa plugina, mis integreerib kogu lahenduse ühe klikiga WooCommerce 🙂

maksekeskus

Kusjuures kui siiani olin hakkama saanud minimaalselt koodi torkides, siis suureks probleemiks osutus see, et checkout lehel olid ülipikad vormid, mida kuskilt admin paneelist muuta ei saanud. Kuna mul oli vaja lisada Smartposti valik ja muust infost tahtsin teada ainult nime, e-posti ja telefoni siis tükk aega nuputasin, mida teha. Õnneks kui piisavalt kaua internetis otsida, siis leiab lahenduse igale WP probleemile ja seekord tuli mulle appi WooCommerce Poor Guys Swiss Knife, mis taaskord päästis mind PHP koodi dešifreerimisest ja sain check-out lehe teha just selliseks nagu vaja.

Üks huvitav leid oli veel – AddShoppers nimeline asi. See tundus kui iga internetiturundaja roosamanna unenägu, aga kahjuks 1000 külastust ja 23 ostu hiljem sain aru, et millegipärast see ei toimi meie saidil ja tekitab pigem segadust. Aga neil on kindlasti parim klienditugi, mida WP pluginatel näinud olen – oleme teinud videokõnesid ja vahetanud lugematul hulgal e-kirju ja tunda on, et nad tõesti hoolivad oma teenusest väga… Võibolla sügisest katsetan uuesti – tegin neile ka eesti keelse tõlkefaili ja see on juba tööde järjekorras. Kui asi oleks 100% eesti keelne, siis äkki kõnetaks kliente paremini.

Ah-jaa – tähelepanelikumad matemaatikud küsivad, et kuidas mul 100EUR kulus… 39€ läks Shutterstocki, et lehele ikkagi ilusad legaalsed pildid leida.

Ja kulu, mida ma siin ei arvestanud, aga mida tasub teha on kindlasti korralikud tootefotod. Oma tootefotod tegime Külli Kraneri juures ja isiklikult jäin hinna ja kvaliteedi suhtega väga rahule.

Igatahes on leht nüüd kolmapäevast avatud ja ise olen selle tööga päris rahul. Ma nüüd ei ütle, et päris iga inimene saab e-poe loomisega ise hakkama, aga samas kui viitsimist on ja inglise keelega probleeme ei ole, siis kindlasti on see tehtav.

Kirjutanud

Diana

Minu huvi arvutite vastu sai alguse juba aastal 1996, kui kirjutasin oma esimese koodijupi. Vahepealsete aastate jooksul olen tegelenud internetiturundusega, projektijuhtimise ja erinevate Wordpress lehtedega. Kuna suhtlen ka väga palju inimestega, kelle IT teadmised ei ole väga sügavad, siis sellest tekkis ka idee luua blogi, kus postitused on eelkõige suunatud arvutikaugele inimesele. Enamus minu postitustest on inspireeritud teemadest, millega puutun ise kokku või mille kohta on mult nõu küsitud.